Reklama
Polityka_blog_top_bill_desktop
Polityka_blog_top_bill_mobile_Adslot1
Polityka_blog_top_bill_mobile_Adslot2
Antymatrix - Blog Edwina Bendyka Antymatrix - Blog Edwina Bendyka Antymatrix - Blog Edwina Bendyka

6.10.2007
sobota

Dmuchanie bańki

6 października 2007, sobota,

W ostatnim „The Economist” ciekawa analiza dotycząca dmuchania nowej bańki internetowej. Jak pamiętamy, zaczęło się od zakupu Skype’a przez eBay za 2,6 mld dolarów plus ponad miliard w opcjach. eBay w końcu jednak przyznał w ubiegłym tygodniu, że na interesie stracił, bo Skype nie przynosi dochodów jakich oczekiwano. Po prostu ciągle trudno wymyślić sensowny model biznesowy, mimo olbrzymiej bazy klientów, którzy jednak chcą głównie korzystać z darmowych usług. Niklas Zennstrom, twórca i do niedawna prezes Skype’a przezornie opuścił prezesowskie stanowisko by zająć się, jak deklaruje rozwojem „the next big thing”, czyli serwisu wideo Joost.

Kolejnym etapem dmuchania bańki był zakup YouTube, imponujący serwis przyciągający miliony chętnych darmowego oglądania i darmowego udostępniania plików wideo. Kasy ciągle jednak nie widać. Kolejne „wielkie rzeczy”, czyli gorący ostatnio Facebook, a szerzej serwisy oparte na sieciach społecznych cierpią na podobną chorobę: mnóstwo użytkowników, których obsługa kosztuje, bo choć nie płacą, to jednak wymagają, i brak modeli biznesowych na zarobienie. „The Economist” sugeruje, że warto wyciągnąć wnioski z lekcji eBay i Skype, zamiast dalej niezdrowo podgrzewać koniunkturę.

Reklama
Polityka_blog_bottom_rec_mobile
Reklama
Polityka_blog_bottom_rec_desktop

Dodaj komentarz

Pola oznaczone gwiazdką * są wymagane.

*

 
css.php