Reklama
Polityka_blog_top_bill_desktop
Polityka_blog_top_bill_mobile_Adslot1
Polityka_blog_top_bill_mobile_Adslot2
Antymatrix - Blog Edwina Bendyka Antymatrix - Blog Edwina Bendyka Antymatrix - Blog Edwina Bendyka

29.01.2008
wtorek

The New York Review of Books o blogach

29 stycznia 2008, wtorek,

Bardzo ciekawa analiza ewolucji blogosfery w „The New York Review of Books” (autor: Sarah Boxer, która sama właśnie wydała książkową antologię blogów: Ultimate Blogs: Masterworks from the Wild Web, Vintage, 2008. Recenzję z tego szalonego pomysłu publikuje z kolei Thomas Jones w London Review of Books). Autorka sięga do historii, a nawet prehistorii blogowania (uznając za grupy dyskusyjne prekursorską formę komunikacji), by potem przejechać całą blogosferę (koncentrując się na obszarze anglojęzycznym, de facto amerykańskim). Przygląda, jak się zmienia język w blogosferze, jakie zjawiska społeczne pojawiają się w wyniku blogowej komunikacji (ciekawe spojrzenie na blogobrities, czyli blogowych celebrytów). Przy okazji Boxer odnotowuje książki, jakie ostatnio ukazały się w USA na temat blogów:

We’ve Got Blog: How Weblogs Are Changing Our Culture
compiled and edited by John Rodzvilla, with an introduction by Rebecca Blood
Basic Books, 242 pp., $20.00
Against the Machine: Being Human in the Age of the Electronic Mob
by Lee Siegel
Spiegel and Grau, 182 pp., $22.95
Republic.com 2.0
by Cass R. Sunstein
Princeton University Press, 251 pp., $24.95
Blogwars
by David D. Perlmutter
Oxford University Press, 235 pp., $24.95
The Future of Reputation: Gossip, Rumor, and Privacy on the Internet
by Daniel J. Solove
Yale University Press, 247 pp., $24.00
We’re All Journalists Now: The Transformation of the Press and Reshaping of the Lawin the Internet Age
by Scott Gant
Free Press, 240 pp., $26.00
Blog: Understanding the Information Reformation That’s Changing Your World
by Hugh Hewitt
Nelson Books, 225 pp., $14.99 (paper)
The Cult of the Amateur: How Today’s Internet Is Killing Our Culture
by Andrew Keen
Doubleday/Currency, 228 pp., $22.95
Naked Conversations: How Blogs Are Changing the Way Businesses Talk with Customers
by Robert Scoble and Shel Israel, foreword by Tom Peters
Wiley, 252 pp., $24.95
Blog! How the Newest Media Revolution Is Changing Politics, Business, and Culture
by David Kline and Dan Burstein
CDS Books, 402 pp., $24.95

Jest co czytać. A Sarah Boxer kończy swój tekst (nie tłumaczę):

Blog writing is id writing – grandiose, dreamy, private, free-associative, infantile, sexy, petty, dirty. Whether bloggers tell the truth or really are who they claim to be is another matter, but WTF. They are what they write. And you can’t fake that. 😉

Reklama
Polityka_blog_bottom_rec_mobile
Reklama
Polityka_blog_bottom_rec_desktop

Komentarze: 2

Dodaj komentarz »
  1. Nie umniejszając popularno-naukowego znaczenia tych wszystkich opracowań, trzeba stwierdzić, że – tak, jak i w przypadku marketingu – każdy jest bardziej lub mniej mądry „po fakcie”. A co nas czeka w przyszłośći – tego nie wie nikt. Nikt też nie jest w stanie podać recepty na jakąś nową formę działalności w sieci, która odniesie sukces w najbliższych latach.

  2. mysle ze oprocz glowy na karku potrzeba troche szczescia

Dodaj komentarz

Pola oznaczone gwiazdką * są wymagane.

*

 
css.php