Reklama
Polityka_blog_top_bill_desktop
Polityka_blog_top_bill_mobile_Adslot1
Polityka_blog_top_bill_mobile_Adslot2
Antymatrix - Blog Edwina Bendyka Antymatrix - Blog Edwina Bendyka Antymatrix - Blog Edwina Bendyka

29.03.2008
sobota

User Filtered Content

29 marca 2008, sobota,

W „New York Times” ciekawy artykuł wychodzący z tych samych badań dotyczących konsumpcji mediów, o jakich pisałem wczoraj. Rzecz głównie o zmianie w młodym pokoleniu, które przestaje aktywnie szukać informacji politycznych, a raczej nastawia się, że ważna informacja trafi do nich sama. W jaki sposób? Kto siedzi przynajmniej w jednej sieci społecznej wie, o co chodzi – ciekawe newsy dotrą w postaci linków podpiętych do komunikatów, emaili i innych form komunikacji. Często opatrzone komentarzem.

NYT podaje przykład filmiku z wypowiedzią Barracka Obamy, która nie przyciągnęła uwagi tradycyjnych mediów. Filmik jednak stał się hitem internetu, wspominały go setki blogów i publikowały witryny wymieniające się wideo. Wchodzimy w epokę User Filtered Content, kiedy rolę zawodowych gatekeeperow przejmują sieci społeczne. Szerzej pisał o tym już jakiś czas temu Ross Dawson. O ile więc ciągle potrzebne są redakcje, by przygotowywać dobrej jakości treść (taka była konkluzja z relacjonowanych wczoraj badań), to już niekoniecznie potrzebne są sugestie tych redakcji, co czytać. Ja trafiłem na ten trop dzięki sugestii Jacka, który podsyła regularnie interesujące linki.

Reklama
Polityka_blog_bottom_rec_mobile
Reklama
Polityka_blog_bottom_rec_desktop

Dodaj komentarz

Pola oznaczone gwiazdką * są wymagane.

*

 
css.php