W dzisiejszym wydaniu francuskiego dziennika „Liberation” miła niespodzianka – duży, dwukolumnowy reportaż o firmie OVH z Roubaix w regionie Nord-Pas-de-Calais. OVH to obecnie największa firma hostingowa w Europie i szósta na świecie. Jej 100 tysięcy serwerów obsługuje co trzecią witrynę francuską i co szóstą europejską (nawet WikiLeaks korzysta z usług OVH). Co w tym ciekawego? OVH to firma rodzinna prowadzona przez rodzinę Klabów, Polaków którzy przyjechali do Francji w 1991 r. Wartburgiem, a cały ich majątek to było 5 tysięcy dolarów. Dziś OVH zatrudnia 440 osób i ma obroty 100 mln euro, Klabowie szykują się do podboju Ameryki Północnej (twierdzą, że są w stanie świadczyć usługi czterokrotnie taniej, niż aktualna rynkowa oferta). OVH działa w Polsce, to pierwsza filia założona poza granicami Francji. Niskie koszty OVH wynikają z oryginalnych rozwiązań technicznych (najnowsza serwerownia Roubaix-4 nie wymaga nawet klimatyzacji dzięki innowacyjnym pomysłom na architekturę systemu i zarządzanie energią) oraz stosowania oprogramowania Open Source. Serwerownia w Strasbourgu zasilana z kolei jest energią elektryczną z własnej farmy wiatrowej. Najciekawsze w tym wszystkim, że Klabowie łączą tradycje starej, górniczej emigracji z nową falą, która nałożyła się na poprzemysłową transformację regionu Pas-de-Calais. Ba, w transformacji tej Klabowie wzięli czynny udział. Bardzo sympatyczny tekst.
14.02.2012
wtorek
Z cyklu Polak potrafi
14 lutego 2012, wtorek,
14 lutego o godz. 21:27 70699
Niskie koszta to efekt zatrudniania polskich tanich adminów, którzy wykonują pracę kilku pionów, począwszy od rozmów z klientem, poprzez opracowanie projektu, realizację, programowanie, testowanie, rozliczanie, a kończywszy na wdrożeniu i serwisie. Przypomnę — sysadmin ma to wszystko robić.
Ogrom tych adminów się pozwalniało i rotacja jest ogromna.
15 lutego o godz. 11:58 70705
O ile wiem to MZS i MKiDN mają tam swoje strony.
15 lutego o godz. 18:31 70710
Takich Polakow jest wiecej, na kazdym kontynencie i w kazdym kraju. Ciekawe dlaczego o nich sie nie mowi?…. Mowi sie zas o takich ktorym sie nie powiodlo.
Mam znajomego, w jednej z polskich TV. Pare lat temu przyjechal do Nowego Jorku robic reportaz o „Polonii”. Podeslal mi potem dysk. Normalny skansen. Brygada Generala Maczka, Pomnik Katynski, gorale z ciupagami tancza w takt skrzypek, dziewczynki w strojach krakowskich, pisanki, wspominki i lzy.
Napisalem do goscia: „Sluchaj, ja tu mam Polaka ktory zaliczyl setny patent z pewnej dziedziny inzynierii, moze o nim zrobisz film?” Odpowiedz byal szczera: „Czys ty zglupial? A kto na to da pieniadze? Rodacy w Kraju chca widziec Polonie taka jak ja pokazalem: katorzniczo pracujaca fizycznie, spiaca w bejsmentach na lozkach ze skrzynek do piwa i wyjaca z tesknoty. Facio z patentami tylo by tylko zepsul humor”.
No i wlasnie…
2 lipca o godz. 12:43 71878
„Niskie koszty OVH wynikają z oryginalnych rozwiązań technicznych” i z jeszcze oryginalniejszych rozwiązań prawnych, jak próba przekonania klienta do zrzeczenia się sądowej ochrony przed bezpodstawnymi roszczeniami: „Jeśli jednak osoby trzecie wystąpią wobec OVH z roszczeniami z tego tytułu, Klient wypłaci OVH odszkodowanie odnoszące się do wszelkich kosztów i wydatków, które OVH poniosło z tego tytułu, w tym honoraria i koszty porad prawnych. Klient zobowiązuje się zapłacić bezpośrednio osobie trzeciej podnoszącej roszczenie całą sumę, której żądała ona od OVH.”, w „Ogólne warunki dzierżawy serwera dedykowanego. Wersja z dnia 11. stycznia 2011 r.” (art. 10, http://www.ovh.pl/pomoc/dokumenty/ogolne_warunki_dzierzawy_serwera_dedykowanego.pdf). W „CONDITIONS PARTICULIERES DE LOCATION D’UN SERVEUR DEDIE. Derni?re version en date du 3 novembre 2009” (http://www.ovh.com/fr/support/documents_legaux/conditions%20particulieres%20serveur%20dedie.pdf) nie ma takiej próby nadużycia pozycji w nierównym stosunku umownym z klientem. Korzystanie z wiedzy o słabszej niż francuska ochronie prawnej klienta na polskim rynku?
2 lipca o godz. 13:43 71879
„Niskie koszty OVH wynikają z oryginalnych rozwiązań technicznych” i z jeszcze oryginalniejszych rozwiązań prawnych, jak próba przekonania klienta do zrzeczenia się sądowej ochrony przed bezpodstawnymi roszczeniami: „Jeśli jednak osoby trzecie wystąpią wobec OVH z roszczeniami z tego tytułu, Klient wypłaci OVH odszkodowanie odnoszące się do wszelkich kosztów i wydatków, które OVH poniosło z tego tytułu, w tym honoraria i koszty porad prawnych. Klient zobowiązuje się zapłacić bezpośrednio osobie trzeciej podnoszącej roszczenie całą sumę, której żądała ona od OVH.”, w: „Ogólne warunki dzierżawy serwera dedykowanego. Wersja z dnia 11. stycznia 2011 r.” (art. 10, http://www.ovh.pl/pomoc/dokumenty/ogolne_warunki_dzierzawy_serwera_dedykowanego.pdf). W „CONDITIONS PARTICULIERES DE LOCATION D’UN SERVEUR DEDIE. Derni?re version en date du 3 novembre 2009” (http://www.ovh.com/fr/support/documents_legaux/conditions%20particulieres%20serveur%20dedie.pdf) nie ma takiej próby nadużycia pozycji w nierównym stosunku umownym z klientem. Korzystanie z wiedzy o słabszej niż francuska ochronie prawnej klienta na polskim rynku?